saraagnesterese

-

Publicerad 2017-04-10 18:53:47 i Allmänt,

Har haft min första dag på tvåveckors praktiken. Det gick bra, fick gå med en undersköterska och observerade mest då allt är nytt och jag har ju aldrig arbetat inom vården förut så man blir lite osäker på allt. Men personalen är trevlig men det blev sjukt jobbigt på slutet av dagen, blev lite känslomässig och ville helst därifrån. Det bara kom upp till mig hur jobbigt det är att vara bland så sjuka människor, det blev så verkligt på något sätt att vara i en sån miljö en hel dag. Sen flyger tankarna till att man påminns om morfar och då blev det jobbigt.
Man får ju lägga det personliga åt sidan, men det är svårt.
Kan fortfarande inte bestämma mig om jag vill fortsätta eller inte, jag har ännu inte fått känslan "YES, det här är skitkul och det är detta jag verkligen vill göra" och jag undrar hur lång tid jag egentligen ska ge det.
 
 

Kommentarer

Postat av: Ankipanki

Publicerad 2017-04-11 11:40:49

Men tänk på att som färdig sjuksköterska kan du fritt välja precis inom vilket område du vill jobba! Praktiken är bara en transportsträcka.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela