saraagnesterese

Musikhjälpen <3

Publicerad 2016-12-18 23:34:29 i Allmänt,

Idag var det sista dagen som musikhjälpen var i örebro, och jag, malin och sofia gick dit för att se Veronica Maggio uppträda och se utsläppet av programledarna.
Det var så sjukt fint allting. Det var fint att det samlats människor som fyllde Örebros torg och stod upp för att barn i krig har rätt att gå i skolan. Folk vill ju göra skillnad, och jag tycker det är så jävla häftigt att det samlats in 49 miljoner av helt vanliga människor.
 
Det var mäktigt för när de skulle avtacka en utav programledaren så gjorde hela publiken ett hjärta med händerna i luften och jag får rysningar av tanken. Man glömmer bort att det faktiskt finns godhjärtade människor men ikväll kunde man verkligen känna det när man stod på torget och det kanske låter kliché men så är det.
 
Är seriöst rädd för mänskligheten. Är rädd för människor med makt. Är rädd för att jag aldrig kommer förstå hur förjävligt det är för människor på platser runt om i världen.
 
Men heja musikhjälpen som förmodligen öppnat upp fler ögon än bara mina under den här veckan!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela