saraagnesterese

Bergamo

Publicerad 2012-10-13 16:37:02 i Allmänt,

I lördags förra veckan åkte jag, Olivia, Hanna, Lousie och Matilda (alla sveska au-pauirer) till Bergamo för en dagsutflykt:)
Vi åkte karbinhiss upp till den äldre delen av stan och där gick vi först till en resturang och åt mat sen vandrade vi vidare. Men jag upptäckte när vi var på väg allra högst upp att jag glömt min väska på resturangen! Alltså paniken.. Så jag och Olivia typ sprang tillbaka och där var den i tryggt förvar och allt fanns kvar. Typiskt mig haha!
I sex timmar var vi där och sen på kvällen gck jag och Olivia ut till en klubb som hette "FashionClub" och vi hade sjukt kul! Vi dansade och gick hem vid fyra och somnade vid fem. Älskar utelivet i Milano:))
 
 
 

Jag vet det ser ut som bajs. Men det gula är polenta och är typiskt för Bergamo. Det är någon slags potatismos. Konsistensen är som mannagrynsgröt, lite märkligt men helt okej.

 
 
svårt att fånga den superfina utsikten på bild. (här insåg jag att jag glömt min väska)
 
 
Söta gubbar som gjorde brända kastanjer, ganska gott men rätt sött.
 
Vi hade en fin dag och fler utflykter lär det bli:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela