saraagnesterese

så jävla anti

Publicerad 2016-10-11 14:39:10 i Allmänt,

Idag har jag inte varit på humör. Vi håller på med en jättesvår kurs som handlar om förbättringsarbete, statistik, kvalitativt och kvantitivt arbete, analyser av vetenskapliga texter, typ forskning och massa annat svårt. Asså jag kan inte beskriva hur tufft det här är. Massa svåra begrepp och långa dagar med föreläsningar och det jag stör mig så sjukt mycket på är att vissa föreläsare säger "ja men det här kan ni ju från gymnasiet"! Så kan dem ju inte säga, inte fan kommer jag ihåg vad jag lärde mig för typ sex år sen och vissa grejer har man inte ens lärt sig. Dem kan inte förutse att alla kan saker bara för att de själva ser det som en självklarhet.
 
Sista föreläsningen vi hade gick jag faktiskt ifrån för jag fick inte ut någonting. Föreläsaren var en man som snackar engelska och pratar så jävla otydlig, snabb engelska och han har inget sammanhang eller förklarar begreppen som står på power pointen. Det gick inte att hänga med, alla i klassrummet suckade, och sa att de inte hängde med.
Så jag fick nog och gick när vi hade paus, och jag var inte den enda som gjorde det.
 
Jag fattar ju att det vi läser är viktigt men det känns som om att det här kommer alldeles för tidigt i utbildningen. Eller så är jag jävligt trög, men det här är fan inte kul när man inte fattar.
Och igår hade vi en föreläsare som inte kunde säga "R". Asså visst hon kan inte hjälpa det, men fan vad störande det var. Sen var hon fett virrig och kunde inte svara på frågor som ställdes.
 
Det är sådana här dagar jag funderar på vad fan jag gett mig in på och att det här inte är vad jag ska hålla på med. Vet inte hur länge jag ska ge det här en chans.
 
så nu har jag fått klaga och nu ska jag fortsätta va arg resten av dagen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela