saraagnesterese

ITALIEN

Publicerad 2012-09-12 10:33:24 i Allmänt,

Hej alla som làser min blogg;)
Jag har nu varit i Italien i en vecka och det har varit blandade kànslor. Jag bor i ett jàttefint omràde och har ca 29 grader varje dag! Familjen har 3 barn och de àr snàlla, men de bràkar vàldigt ofta vilket jag tycker àr jobbigt fòr de slàss och bòrjar gràta. Men jag lòser det sà gott jag kan.
Vi har spenderat helgen hos deras farmor pà landet och dàr hade vi en fest pà lòrdagen och det var mysigt!
Men igàr bròt jag ihop fòr jag saknade allt! Jag kànner mig lite obekvàm fòr jag vet inte vad som finns att gòra, och jag har inga vànner (àn sà lànge) och ja det àr lite tufft i bòrjan.
 
Men idag har barnen bòrjat skolan och igàr fick jag hem en làne flòjt och pà fredag ska jag eventuellt tràffa en svensk tjej i Milano:)
Jag ska googla lite om vad man kan gòra hàr och bòrja utforska. I oktober bòrjar min skola sà det ska bli kul att tràffa nya kompisar!
 
Ciao!

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2012-09-12 17:05:45

Du om någon kommer att fixa detta!!!! Innan du vet ordet av har du hittat nya kompisar. Go for it!

Svar: ja det àr sà fort jag àr ensam som jag fàr hemlàngtan. Men i Oktober bòrjar skolan och pà sòndag ska jag tràffa den svenska tjejen Olivia! Làntar!!
Sara Karlsson

Postat av: bajsolle

Publicerad 2012-09-12 19:06:38

Från en som vet: Det är ett helvete i början, men när du hittar folk att umgås med kommer livet leka för dig där borta i stövellandet :)

Svar: Haha! Ja rent ut sagt àr det sà ;) Men snart kommer det att rulla pà, hoppas jag :)
Sara Karlsson

Postat av: Hanna

Publicerad 2012-09-17 09:51:06

Hej Sara!
Kul att läsa din blogg! Det är alltid jobbigt i början innan man kommit in i nya rutiner. Ge det ett tag så ordnar det sig säkert :)
Kram från kusin.

Svar: Hej! Ja det àr det verkligen, men det blir bàttre fòr varje dag som gàr sà det kànns skònt!
Kramar :)
Sara Karlsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela