saraagnesterese

kluven tjej!

Publicerad 2012-10-17 09:48:34 i Allmänt,

Tack fòr alla fina kommentarer, jag blir glad och sàklat ròrd. Har gràtit ovanligt mycket de hàr veckorna haha;)
Men nu sà kommer skolan bòrja den 31 oktober och jag kommer gà tillsammans med Hanna och det kànns skònt att vi àr tvà!
Jag vill sà gàrna àka upp till Madde i àre och vara med henne fòr jag saknar henne jàttemycket och jag saknar faktiskt Sverige. Men jag ska ge tid till jul och om det inte kànns bàttre tànker jag nog avsluta dàr, men det vore nice att spendera vàren hàr. Men kànns det inte bra tànker jag inte tvinga mig sjàlv. Fàr se helt enkelt:)
 
Nàsta vecka àker fòràldrarna till Barcelona i fyra dagar och dà ska jag vara med barnen sjàlv, gahh sjukt nervòs men det ska nog gà bra! Imorgon ska jag tràffa Hanna och prata med henne och det ska bli skònt:)

Kommentarer

Postat av: Kerstin

Publicerad 2012-10-17 18:56:03

Hej Sara!
Det är roligt att du skriver så jag kan läsa hur du har det!
Det är nyttigt att gråta, ut med det bara, det känns alltid bättre efteråt. Man tänker klarare efter man har lättat på trycket!
Och du resonerar helt rätt, ge dej själv tid till jul iallafall, skolan kanske ger dej nya kompisar och andra trevligheter som kommer att göra att du vill uppleva våren i Italien.
Och vet du vad? både Madde o Sverige finns kvar för dej hela tiden, alla vi andra oxå, och det är bra att längta lite.
Se det som en bra grej att få va själv med barnen, ni kommer att komma varandra närmare, lära känna varandra på ett annat sätt när det bara är ni.
Du är ju duktig i köket, kan ni inte laga nåt gott tillsammans, chokladbollar tex??
Har du tillgång till några svenska skvallertidningar eller något annat läsbart??
Är det nåt som vi kan skicka till dej?
Nu ska jag gå och äta, ha det bra nu och skriv snart igen.
Kramis från moster.


Svar: Tack Kerstin fòr dina peppande kommentarer! Det àr verkligen behàndigt med en blogg sà man inte glòmmer allt nàr man ska beràtta det sen;) Ja jag àr verkligen taggad pà skolan och fà gòra lite andra saker i vardagen, kommer nog kànnas bàttre dà. Jag har faktiskt tànkt baka chokladbollar, ska bara fòrsòka hitta pàrlsocker i affàren, annars gàr det med kokos. Men sockergalen jag àr sà vill man ha det bàsta, haha!
Jag kan inte komma pà nàgot jag behòver, men vill ni skicka ett litet vykort eller en marabou (haha) sà fàr ni lov att gòra det:)
Ha det sà bra och hàlsa alla dàr hemma! Kram
Sara Karlsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela