saraagnesterese

Ny kurs, nya tag

Publicerad 2016-11-15 22:12:31 i Allmänt,

Förra veckan bestämde min dator sig för att ge upp. Jag satt hemma och kollade på vem vet mest, en söndag och helt plötsligt när jag ska vinkla ner skärmen så hakar den sig och blir halvt vit och halvt grå!
Fick panik då jag hade omtenta att plugga till och alla power points ligger ju på datorn. Tur är att jag har skrivit ner det mesta för hand plus att jag har världens bästa vänner som skickar sina anteckningar till mig! Så det gick ändå.
Men fick iaf tillbaka datorn inom en vecka vilket jag är SÅ glad för. Ville bara krama dem som jobbade på service-stället.
Blev dock 2000 kr fattigare men det får man väl leva med!
 
Nu har vi börjat en anatomikurs, och den är ta mig fan värre än vetenskapsteori. Herregud vad många ord och begrepp som jag varken kan stava eller säga.
Vi har gått igenom bakteriologi, metabolism, cellen och nervsystemet.
Det är fan helt sjukt hur allt fungerar och parerar, det är intressant men så svårt.
 
Våran kursledare som också föreläser tror att vi kan allt om cellen, citronsyrecykeln, elektrontransportkedjan och 1000 grejer till som jag aldrig hört talas om. Blir galen när dem säger att det här kan ni ju sen tidigare. Man ba nej jag har inte Einsteins hjärna eller gått naturvetenskap så lägg ner.
 
Idag fick vi odla bakterier, och det var sjukt kul. Imorgon ska vi se resultaten. Man fick ta prov på varandra i näsan med en sticka som seriöst skulle in typ 20 cm! Höll på att dö när jag fick den i näsan, det var en sjukt obehaglig upplevelse jag aldrig vill göra om igen. Sen fick man ta ett prov i munnen, samt göra tre olika tumavtryck på en odlingsplatta.
 
Nu ska jag fortsätta sammanfatta cellen, skrivit fyra sidor och det lär väl bli ca hundra sidor till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela