saraagnesterese

Jag vet inte

Publicerad 2012-10-15 11:35:28 i

Jag är inte mig själv här. Alla jag känner som är aupairer älskar det och trivs jättebra men jag känner inte alls samma. Jag bor i en toppen familj men jag är alltid så rastlös, jag gör ingenting på f.m och visst det kan låta skönt men efter att vara ledig 4 timmar varje dag och inte göra något speciellt gör att jag blir fruktansvärt rastlös. Jag har tråkigt och det var inte så jag hade förväntat mig att spendera mitt år.
Jag är inne på min sjunde vecka och jag har längtat hem varje dag. Jag vet inte hur jag ska göra, och jag vill inte ge upp men om jag inte trivs så varför ska jag vara kvar? Åh det här är jobbigt!

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2012-10-15 15:03:06

Puzz på dej!Efter regn kommer sol...hoppas skolan börjar snart så du kommer ut och får lufta dej lite på förmiddagarna...det ordnar sig, Sara!

Postat av: Kerstin

Publicerad 2012-10-15 20:41:13

Hej Sara!!
Moster K här! Hur är det med förkylningen?
Ta gärna i lite honung i teet med,det är bra!
Att va både lite sjuk o rastlös är ingen bra kombination,allt känns lite värre då. Vad kan du fylla dina fm med så att du skulle tycka det vore lite roligare? Fundera på det, och jag tror inte att alla de andra au pairerna stortrivs hela tiden,
de har faktiskt sina dåliga dar de med. Jag har ju själv varit i London som aupair,det är inte lätt när allting är nytt,det tar tid att hitta nya rutiner och att hitta sig själv i allt det nya, det är både spännande o läskigt, inte konstigt att man får hemlängtan, det är helt normalt!! Tro inget annat.
Mitt råd till dej är att ha tålamod, hur tråkigt det än låter, gilla läget även om du inte gillar det, ge det lite tid,om du inte stannar kanske du går miste om en massa roliga saker framöver. Finns det inga snygga pojkar att spana på? Som tidsfördriv??
Nej men ha det så bra som du kan Sara, nu ska jag sluta skriva för denna gång, jag återkommer,
kram på dej!! K.

Postat av: Tant Eva S

Publicerad 2012-10-16 18:41:26

Seniorita Sara!
Du är modig som ger dig ut i världen. Kämpa på hej och hå(en lite väl hurtfrisk ramsa kanhända).Så roligt att läsa och följa din blogg.Sköt om dig!E

Svar: Ja det àr verkligen en ny erfarenhet att làra sig hitta pà tunnelbanan, kòra bil med alla galna bilfòrare och helt enkelt leva ett "nytt liv". Men det àr kul:) Man làr sig mycket!Kul att du gillar bloggen, snart blir det formodligen en hàrlig uppdatering om Venedig! Kram
Sara Karlsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela