saraagnesterese

Capisco un poco di lingua italiano!

Publicerad 2012-11-27 22:04:43 i Allmänt,

Mitt humör går verkligen upp och ner hela tiden! Idag pratade jag en stund med mamma och jag kunde inte låta bli att gråta, som vanligt haha. Men nu är det mindre än en månad kvar tills jag står på svensk mark och jag kan inte förklara den känslan:)
Idag har det iaf regnat hela dagen, har trampat i en vattenpöl två gånger;) Jag har också varit på min italienska lektion. Vi har gått igenom verbet "avere" som betyder att ha, och negationer. Jag tyckte det var enkelt eftersom det var ett av de första sakerna vi lärde oss med Diego;) Men aja repetion är alltid bra som sagt.
Hämtade sedan ut en tysk grammatikbok till tjejerna och åkte hem. Pratade en stund med Jakob också:)

Idag var nonna Kika här och hon är så mysig, vi kollade i en konstbok och hon förklarade på italienska för mig vad bilderna betydde osv. Jag förstod nästan allt vilket känns coolt;) Men det svåra är att formulera sig och bilda rätt gramatiska meningar. Men jag försöker även om det tar typ en halvtimme att säga en mening på 5 ord:)
 
Nu ska jag sova:)
Godnatt alla, och tack för alla fina komentarer! Ska lägga upp lite bilder snart också.
Kram på er <3

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2012-11-28 09:34:23

Kram på dej med!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela