saraagnesterese

St.Moritz

Publicerad 2012-12-11 13:04:26 i

Spenderade som sagt helgen i St.Moritz med familjen. Vi var där i fyra dagar och jag önskar att jag kunde bo där för alltid! Vi kom dit väldigt sent på torsdagkväll, åt middag på en resturang med en annan familj kvart i tio!! Så vi var framme runt halv tolv.
De bor väldigt centralt med gångavstånd till centrum. Och de bor i en lägenhet på fjärde våningen så utsikten var helt fantastisk! Man ser berg överallt och det var så maffigt.
På fredagen åkte Paolo och Pietro skidor en stund. Medan jag, Anna och Giulia gick en promenad så de kunde visa var allt fanns:) De var jätteduktiga och förklarade allt som var typiskt Schweizt och det var jättekul:)
När vi kom hem klädde vi julgranen (i Milano är det tradition att klä granen den 7:e för att hylla ett helgon) så jag fixade ljusslinga och glitter och granen blev skitfin!
På kvällen hyrde vi några filmer och såg Alvin och gänget:)

På lördagen innan lunch gick jag och barnen ut för att åka pulka och leka i snön. Sjukt kul:) sen var det lunch och efter lunchen gick jag, Valentina, Anna och Giulia till centrum för att fixa batterier till hennes klocka. Och då fick jag syn på Tomas Sabo berlocker (!!!) och hittade en G-klav och sa att jag ville köpa den (det var även 20% rabatt) Men Valentina sa att hon köper den och ger den som julklapp från familjen! Blev superglad:)
Sen gick vi in i Hermes (affär) och skulle kolla på en sjal till pappan i julklapp. Men den kostade 900€!!!!! En tygbit, hallåå vart har världen tagit vägen haha.
Så det blev inget med det;)
Sedan när vi kom hem blev det att bege sig ut igen för att träffa deras vänner (samma familj som vi åt middag med på torsdagkvällen) för att gå på julmarknad. Det var mysigt men kallt, så vi gick in och värmde oss med varmt vin, glögg.
Sen blev det middag och film!

På söndagen åkte jag och barnen till en simhall/spa. Det fanns en stor simbassäng, en mindre bassäng där det fanns en stor rutchkana och en utomhuspool där vattnet var jättevarmt och man hade utsikt över bergen! Vi var där i två timmar och jag bara njöt, sjukt härligt. När vi kom hem vilade jag en stund och sen åt vi tidig kvällsmat och begav oss hemåt.
Jag älskar st.Motitz och nästa gång blir det förhoppningsvis skidor också:)


Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2012-12-11 14:44:50

Låter som en helt underbar långhelg! Lyxigt värre!
Nu ses vi snart!

Postat av: Kerstin

Publicerad 2012-12-12 06:43:17

Vilken perfekt helg!
Kul att ni gör saker ihop!
Hälsn. från ett Gotland i SNÖ!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela