saraagnesterese

Lång dag

Publicerad 2012-12-04 12:54:14 i

Igår var det en händelserik och jobbig dag. Ska göra historien kort så ni inte somnar;)
Efter att ha ätit lunch och Valentina åkte till jobbet var jag själv med Anna och Pietro. De var energifyllda och lyssnade inte så mycket, så jag lät dem leka en stund och sen fick jag Pietro att spela lite gitarr. Då låg boken i min bil och sa att då går vi ut och hämtar den och tar med hunden samtidigt. Det ville han inte men efter lite övertalning gick det.
Vid fyra åkte jag till skolan och hämtade Giulia och vi åkte hem, åt lite merenda (mellanmål) och så blev det lite gråt och skrik. Sen vid 17.30 lämnade jag Pietro vid musikskolan och skjutsade Giulia till hennes volleyboll. Idag var det ingen träning utan de skulle till en doktor för att fixa något. Så vi samåkte dit och under tiden vi körde försökte jag memorera vägen eftersom vi skulle köra tillbaka. Det var inte lätt när det är mörkt och jag blev lite nervös. Men sen körde vi förbi min skola så då kände jag mig lugnare:)
17.50 kom vi fram och Giulias musiklektion börjar 18.30 (kan ni känna paniken när tränaren sa att undersökningen tar 30-45 min! Och det tar 15-20 min att köra) 18.40 åkte vi från Rho och jag var skitförbannad på upplägget och att de var så sega.
Så Pietro fick vänta en halvtimme och Giulia missade halva sin lektion.. Sen skulle jag handla och duka bordet och i sista minuten hämta Giulia och kom äntligen hem!
Och efter middagen tog jag en dusch, och när jag schamponerade håret hörde jag någon skrika och insåg att pappan var fly förbannad. Vet inte vad men han hade skrikit åt barnen. Har ingen aning om vad det handlade om men han var arg iaf! Sen somnade jag som en stock. Lång måndag! Och långt inlägg;)
Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela